Sürekli Kilo Mu Alıyorsun? Duygusal Açlığını Yatıştır.

Screen Shot 2018-02-01 at 14.29.57
Screen Shot 2018-02-01 at 14.30.06

Psikolojinin beslenme düzeni üzerinde oluşturduğu etki bilimsel araştırmalarla kanıtlanmıştır. Bazı kişilerde depresyon durumunda iştahsızlık oluşurken bazı kişilerde aşırı yeme isteği gelişebilir. Her iki koşulu da değerlendirirsek; depresyonla birlikte gelişen iştahsızlık kişinin bağışıklığını düşürüp yaşama karşı bağlılığını azaltarak depresyonu tetikleyebilir. Bununla birlikte depresyon ile bilikte gelişen aşırı yeme isteği, kilo almayı hızlandırarak yine depresyonu tetikleyen bir durum oluşturabilir.

Eğer sizin de psikolojiniz yeme davranışlarınızı etkiliyorsa kesinlikle algı operasyonuna ihtiyacınız var demektir. Yemek yemek aslında bir duygudur. Buna kesinlilkle katılıyorum, fakat bu duygunun olumlu veya olumsuz her durumda hayatnızı etkiliyor olması kilo kontrolünü sağlamanızı engeller.

Moralinizin bozuk olduğu bir dönemde sevdiğiniz yiyecekleri yiyerek mutlu olmak yerine koyabileceğiniz farklı hobileriniz olmalı.

Mesela açık hava yürüyüşleri yapmak hem ruhunuza hem bedeninize çok iyi gelir. Keyifsiz olduğunuz dönemlerde kalori içeriği yüksek besinler tüketmek yerine kendiniz için özel bitkili detox suları hazırlamak, melisa / papatya gibi limonlu tarçınlı bitki çayları ile kendinizi daha sakin hissetmeniz inanın sizi rahatsız eden ruh halinden çok daha kolay uzaklaşmanıza yardımcı olur. Çünkü insan her koşulda

kendini iyi hissetmek, kendine saygı duymak ihtiyacı duyar. Kendinizi sağlıklı ve güçlü hissetmeniz gereken bir dönemde sindirim problemleri yaşamak, uzun vadede kilo alarak kıyafetlerin içine girememektense kendinizi sağlıklı hissedeceğiniz bir düzende beslenmek, daha çok hareket etmek, yeterli miktarda su içmek, daha çok sosyalleşmek, yeni hobilen kazanmak, daha çok kitap okumak, daha bakımlı olmak, aynada kendinizle göz göze geldiğinizde gururla işte bu benim diyerek varlığınız için şükür etmek çok daha hızlı toparlanmanızı sağlayarak hayata daha sıkı tutunmanıza yardımcı olacaktır.

Derya ŞAHİN

BESLENME VE DİYET UZMANI