Loading

Bu Dönemde Asla Eksik Etmeyin

Genelde sağlıklı beslenmeye çalışsanızda ara sıra kaçamak yaptığınız durumlar olabilir. Mesela koca bir fincan kahvenin yanında bol sütlü kahve ve yanında kremalı pasta.. Hamile iseniz kaçamaklarınıza bu dönemde biraz daha dikkatli olmanız gerekmektedir. 

Gebelikte daha çok protein ve kalsiyum ihtiyacı ortaya çıkar. Bebeğin büyümesi ve gelişmesi döneminde kemikleri ve dokuları için bunlar şarttır. Doğumsal bazı efektleri önlemek için ekstra folik asit ve kan hücreleri bebeğinize daha çok oksijen taşıması için demire ihtiyaç duyduğu gibi..

Tam Tahıllı Besinler

Tam tahıllı ekmek ya da misli tarzı besinler folik asit ve demirden zengindir. Kahvaltıda tüketebileceğiniz gibi, güzel bir sandviç şeklinde veya öğlen esmer pirinçten yapılmış pilav tüketebilirsiniz.

Fasulye

Fasulyenin her cinsi mutlaka sofranızda bulunmalıdır. İster et menünüzün yanında ister salatalarla tüketebilirsiniz. Protein ve lif kaynağı olmanın yanında zengin çinko, folat, demir kaynağıdır fasulye. 

Somon

Omega 3 yağ asitleri bebeğinizin beyin ve göz gelişimi için çok önemlidir. Aynı zamanda protein ve B vitamini kaynağıdır. Civa açısından diğer balıklardan daha masumdur. Haftada bir tüketmeniz bebek sağlığı açısından önemlidir. 

Yumurta

Süper bir protein ve aminoasit kaynağıdır. Çok sayıda mineral ve vitamin içerir. Bebekte beyin gelişimi için önemlidir. 

Az Yağlı Yoğurt

Bir fincan az yağlı yoğurt, sütten daha fazla kalsiyum içerir. İçerisine kuru ya da yaş meyveler ilave edebilirsiniz. 

Taneli Meyveler

Yabanmersini, böğürtlen ve ahududu çok değerli besin kaynağıdır. Hem lezzetli bir ara öğün hemde iyi bir garnitürdür. Yoğurt içine konulup tahılla karıştırılabilir. 

Yorum Yap