Loading

Bu Karışımdan İçen İftara Kadar Susamıyor

Sağlıklı beslenme ve yaşam uzmanı Haluk Saçaklı ramazan ayında susamayı ve şişkinliği azaltan bir karışım tarifi verdi.

Ramazan ayının ilk haftası vücutta ‘algılama dönemi’ olarak adlandırılıyor. Özellikle ilk ya da ikinci gün hipoglisemi, baş ağrısı, halsizlik, yorgunluk, unutkanlık, dalgınlık, acıkma, sürekli uyku hali, kan basıncı düşüyor ve vücut toksin üretmeye başlıyor. 

Bu sebeple ramazan ayının ilk haftası dikkat edilmesi gereken ilk haftadan birisi. Sağlıklı yaşam uzmanı Saçaklı, iftar ile sahur arası yeterli ve alkali su tüketimi yapıldığında, sahurun zamanında yapıldığında, iftarın ise ziyafet halinde yapılmadığında sorunların azalacağını söylüyor. 

İlk hafta şişkinlik ve geğirmelerin olabileceğini söyleyen uzman; kesinlikle iftardan sonra gazlı içecek alınmaması gerektiğini söyledi. Karbondioksit kabarcıkları sindirim sisteminde hava boşluğuna neden olur. Sıcak günlerde aşırı soğuk içeceklerde vücut karbon birikimine neden olur. Yemeklere koyacağınız karabiber, kişniş, zerdeçal gibi besinler ise şişkinliği en aza indirir. 

Şişkinliğe karşı gelen o özel tarif

“2 litre suyun içine, 1 adet çubuk tarçın, 6 adet karanfil, 1 adet dilimlenmiş limon, 2-3 sap maydanoz, 1 adet zerdeçal kökü koyun. 8-10 saat bekletin, iftar ile yatana kadar olan sürede 1,5 litresini, kalanını da sahurda tüketin” diye tavsiyede bulunan Sağlıklı Yaşam Uzmanı Saçaklı ayrıca, “Sahurda çok su tüketiminin boşaltımı hızlandırdığını ifade eden Saçaklı, “ Bu da sahur sonrası şişkinliğe ve susamaya neden olur. Kilo başına en az 30 mililitre su tüketilmesi yeterlidir. İftar ve sahur arasında yeterli besin, sıvı ve tuz alınmalıdır” dedi.

Uzun süre açlıktan çıkmış mideye bir anda yüklenildiğinde yaşanacaklardan bahseden Saçaklı şöyle konuştu:

“Mide-bağırsak sistemi ve kalp yorulur. Tansiyon birden yükselir, nabız artar, kalbin oksijen ihtiyacı artarak sıkıntıya girmesine yol açar. Bunun çözümü için iftar öncesi 1 ya da 2 bardak su içtikten sonra, 3 adet hurma, 4 adet zeytin 1 kâse çorba içince sofradan kalkın. Yemeğe 12 ya da 18 dakika ara verin. Nedeni ise mideden beyne bu sürede doyma sinyalleri gidiyor. Her lokmayı iyice çiğnedikten sonra yutun.”

Şişkinlik azaltan özel bitki çayı tarifi

Haluk Saçaklı, şişkinlik için de bir tarif paylaştı. “Ebegümeci, ısırgan otu, şahtere otu birer çorba kaşığı olmak kaydıyla 1 litrelik suya koyun 3 – 5 dakika kaynatın süzün ve 1 bardak için” ifadelerini kullanan Saçaklı, “İftar sonrası vişne, armut, elma, kavun, karpuz, kivi, şeftali, ananas, erik gibi toksin atıcı meyveleri tercih edin” diye öneride bulundu.

Yorum Yap