Diyette Hangi Hatalar Yapılıyor

Diyette Hangi Hatalar Yapılıyor

İnsanlar kilo vermek için her gün internet üzerinde diyet programlarını takip etmektedir. Bununla beraber inşalar diyet konusunda devamlı olarak hata yapmaktadır.

A+A-

Sürekli yapılan diyet hataları arasında öğün atlama birinci sırada bulunmaktadır. Öğün atlamanın metabolizmada %60'lara kadar yavaşlatmaktadır. Sık öğünden yararlanarak, daha az kalori alabilir ve doygunluk hissi yaşayabilirsiniz.

Diyeti uyguladığınız zaman her gün tartılmak istiyorsunuz. Tartı üzerinde çıktığınız zaman kendinizi kilo almış şekilde düşünebilirsiniz. Bu durum motivasyon kaybına neden olur. Bu yüzden tartıya sürekli olarak çıkmamanız gerekir.

Karbonhidrat Tüketimi

Son zamanlarda karbonhidrat kesiği uygulaması yapılmaktadır. Bu uygulama en fazla yapılan diyet hatasından bir tanesidir Karbonhidrat kaynaklarını beslenmeden çıkarmak sağlıklı bir yöntem değildir. Uzun süre karbonhidratı kesmiş olan insanlar enerji kaynağını kaslardan almaktadır. Bu durumda kas kaybı görülmeye başlamaktadır. Diyet esnasında karbonhidratı kesen kimse tartı üzerindeki sonucu görüldüğü zaman kilo verdiği yanılgısına düşebilirsiniz. Karbonhidrat yerine çok fazla protein kullanılması böbreğin yapısını bozmaktadır.

Hızlı kilo vermek için aç kalma yöntemi de son derece sağlıksız bir uygulamadır. Kilo kaybı hızının hafta içerisinde, vücut ağırlık durumlarına göre orantılı olarak ortalama yarım ile bir buçuk kilo arasında olması gerekir. Bu oran uzmanlar tarafından önerilmektedir. Hızlı kilo vermek adına az yemek tüketmek kas kayıplarına neden olması ile beraber kilo verdikten hemen sonra hızlı bir şekilde kiloları almanıza sebep olmaktadır.

Bu haber toplam 39 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.