Loading

Doğal antidepresanlar ile stresinizi azaltın…

Yaşam şekliniz ve beslenme alışkanlıklarınız beyninizle doğru orantılıdır.Bu nedenlerle tükettiğiniz gıdalar sinir sistemini ve psikolojinizi doğrudan etkiler.Yaşanılan stresi yenmek için ilaç kullanmaya yönelmek doğru bir davranış değildir.Doğru gıdalar tüketerek doğal yollar ile stresi yenip antidepresan etkisi yaratabilirsiniz.

Doğada bulunan pek çok besin kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacak özelliğe sahiptir. Fast food, yağlı ya da aşırı tatlı gıdalar tüketmek beyninizi yorar ve psikolojinizi o anlık sevindirse de sonrasında bozar. Seratonin yani mutluluk hormonu sağlayan besinleri tüketmek faydalı olacaktır.

SU

En önemlisi ve hayati bir değer taşıyan ilk kural bol su içmektir. Günde en az 2 litre su içmeniz hem beyniniz hem de diğer organlarınız için gerekli bir kaynaktır. Yeterli miktarda su tükettiğinizde beyninizin yorgunluğu azalır ve depresif hissetmezsiniz.

Omega-3

Balık çeşitlerinde büyük oranda bulunan Omega-3’ü mutlaka hayatınıza sokmalısınız. Beynin seratonin salgılamasında önemli bir payı bulunan Omega-3 depresyonu ve sinirliliği azaltıcı etkiye sahiptir. Ceviz ve keten tohumu da Omega-3 içerir, beslenmenize ekleyebilirsiniz.

Yumurta

Önemli bir protein kaynağı olan yumurta uzun süre sizi tok tutar ve kan şekerinizin düşmesini önler. Serotonin salgılanması için amino asit ve esansiyel yağ asitleri gerekir, bunlar da yumurtanın içerisinde bol miktarda bulunur.

Probiyotik


Bağırsak-beyin ilişkisi gerçekten önemlidir. Probiyotik tüketimini arttırarak bağırsaklardaki yararları bakterileri de çoğaltırsınız. Böylece bağışıklık sisteminizin güçlenirken sinir sisteminiz de kuvvetlenir. Özellikle yoğurt, süt ve kefir tüketmeye çalışmalısınız.

Beyaz et

Özellikle yağsız tavuk ve hindi eti tüketebilirsiniz. Uzun süre sizi tok tutacak olan bu besinler sayesinde ani kan şekeri düşmesi yaşamazsınız. Açlık zamanlarında insanların daha depresif olduğu gerçektir. Yanında bol salata tüketmeyi de tercih edebilirsiniz.

Yorum Yap