Loading

Gebelikte Önleminizi Almayı Unutmayın!

Her kadın birgün anne olmak ve bu duyguyu yaşamak ister. Bu süreci rahat geçirebilmek içinse hamilelik döneminde değil, gebe kalma döneminde birtakım önlemler alması anne adayı için büyük önlemler taşır. 

Sigarayı Bırakın

Çocuk sahibi olmak isteyen anne adayı gebelikten önce sigarayı bırakmalıdır. Yapılan araştırmalara göre tütün kullanımı sperm sayısını, ve doğurganlığı azalttığı görülmektedir. Hamilelik döneminde sigara içmek; erken doğum, plasenta problemleri, düşük yapma, vb. Birçok sağlık problemi neden olmaktadır. 

Alkol Tüketmeyin

Gebelikte alkol alımı ile ilgili tanımlanan bir eşik değeri yoktur. Gebelik öncesinde ve gebelik sonrasında alkol alınmamalıdır. Gebelikte düşük riskini ve ölüm riskini artırmaktadır. Ayrıca bebekte yüz deformitelerine ve zeka geriliğine neden olmaktadır. 

İdeal Kilonuzdayken Hamile Kalmaya Dikkat Edin

Hamile kalınmadan önce sağlıklı bir kiloya ulaşılmalıdır. Çok zayıf ya da çok kilolu olarak hamile kalmak gebelik sürecinde birçok sağlık sorununu beraberinde getirebilir. Düzenli egzersiz yapılarak vücut hamilelik dönemine hazırlanabilir. 

Yanlış Beslenme Alışkanlığı

Hamilelik döneminde sağlıklı ve dengeli beslenmek çok önemlidir. Sağlıklı beslenmek aynı zamanda düzenli eslenmek demektir. Günlük olarak 3 ana öğün ve hafif ara öğünler ile beslenmeye özen göstermek gerekmektedir. Yenilen gıdalarla çeşitliliğe önem verilerek pek çok vitamin ve minerali almak mümkün olmaktadır. Aşırı yağlı, tatlı ve kalorili gıdalar yerine; protein ve karbonhidrattan zengin, yağ oranı düşük besinler tüketilmelidir. 

Folik Asit Takviyesine Başlayın

Bebeğin beynine ve omuriliğine giden sinir yolu yani nöral tüp gebeliğin ilk ayında daha gebelik fark edilmeden önce bile gelişmektedir. Folik asit kullanımı, sinir yolu kusuruna engel olmaktadır. Gebelik planı yapan tüm kadınların gebelikten önceki 2 ay ve gebeliğin ilk 3 ayında günde 400 mikrogram folik asit alması gerekmektedir. 

Kendinize Planlama Yapın

Sağlıklı bir gebelik sürmek için, gebe kalmadan önce sağlık kontrolünden geçilmelidir. Gebelik öncesi sağlıklı 30’lu 40’lı yaşlarda ise anneni kronik bir rahatsızlığı var ise  kontrol altına alınması gerekmektedir. 

Aşıların Tam Olması Önemli

Su çiçeği, rubella gibi enfeksiyonlar doğmamış bir bebek için tehlike oluşturabilir. Eğer gerekli aşılar yapılmamışsa, gebe kalınmadan en az 1 ay önce kan testi yapılarak bağışıklığın, aşıların kontrol edilmesi gerekmektedir. 

İlaç Kullanımına Dikkat 

Erken hamilelik dönemi içerisinde birtakım ilaçlar plesanta içerisinden geçip bebek gelişimini olumsuz etkilemektedir. KUllanılan ilaçlar, vitamin ya da bitkisel takviyeler konusunda doktorlar mutlaka bilgilendirilmelidir. Kullanılan ilaçlar, bir başkası ile değiştirilebilir ya da gebe kalınmadan önce bırakılması önerilebilmektedir. 

Diş Tedavinizi Yaptırın

Hamilelik planlanırken dişlerin ve diş etlerinin sağlıklı olduğundan emin olunması gerekmektedir. Ağız içinde mevcut olan sorunlara ait tedavilerin hamilelikten önce tamamlanması bu süreci kolaylaştırmaktadır. Hamilelik döneminde diş eti hastalıkları daha fazladır. Bazı diş hastalıkları ise erken doğuma neden olabilir. Bu nedenle gebelik öncesi diş kontrolünün yapılması gerekmektedir. 

Düzenli Egzersizler Yapın

Hamilelik öncesi düzenli egzersiz hamilelik döneminin daha rahat geçmesi için önemlidir. Hamilelik döneminde ve öncesinde yoga ve pilates son dönemlerde anne adaylarının en çok tercih ettiği egzersizler arasındadır. Vücudu rahatlattığı gibi normal doğum planlayan annelerin motivasyonunu artırmakta, sırt ve bel ağrılarını aynı zamanda stresi azaltarak gebelik öncesi ve gebelik sonrasındada anne adaylarına kolaylık sağlamaktadır. 

Yorum Yap