Loading

Hafızayı Güçlendiren Besinler

Beynimizin daha sağlıklı olması ve çalışabilmesi için asla ihmal etmememiz gereken önemli nokta yeterli ve dengeli beslenmek. Beyin sağlığı için vitamin ve mineraller bakımından sağlıklı beslenmemiz önemli. Hafızayı güçlendirmek için işte sofranızda her daim yer alması gereken besinler..

Balık

Omega 3 zengini olan ve beyin sağlığını korumak için mutlaka tüketilmesi gereken besinlerdendir. Bilimsel yapılan araştırmalara göre balık, yeteneklerin kaybolmasından ve bunamadan koruduğu tespit edilmiştir. Beyin dokusunun büyük bir bölümü yağ asitlerinden oluşmaktadır ve omega 3 yağları tüketmek sinirler arasında iyi iletişim sağlanmasına neden oluyor. Beyin sağlığı için haftada en az 2 kez tüketmeniz önerilir. 

Yumurta

Yumurta vücudumuz için gerekli olan hayvansal protein kaynaklarından. Beyin hücrelerinin gelişmesinde son derece büyük bir görev üstleniyor. Yumurta içerisinde B vitamini olan kolin içeriyor. Kolin, beyin hücresi üretimine etki ediyor. Yumurta içinde bulunan amino asitler, hücre fonksiyonları ile iletişim halinde olarak, nörolojik bozuklukları önlemek amacıyla dengede tutmaya yardımcı oluyor. 

Tam Tahıllar

Beyin sağlığının korunması için güçlü bir hafıza gerekli. Özellikle zengin lif kaynağı olan kepekli tahıl ürünlerini beslenmenizde mutlaka bulundurmalısınız. Tam buğday unundan yapılan ekmek B grubu vitaminlerinin de iyi bir kaynağı. B gurubu vitaminleri, sinir hücrelerinin sağlıklı olmasını sağlıyor. 

Ceviz

Ceviz içerisindeki omega 3 ve 6 yağ asitleri, fosfor, kalsiyum, demir, potasyum açısından zengin bir besindir. Günde 3 -4 adet ceviz tüketmek beyin sağlığı için önem taşımaktadır. Çocuklarda beyin gelişimi için günde en az 2 adet ceviz tüketilmelidir. 

Yoğurt

Zengin bir kalsiyum deposu olan yoğurt hafızayı güçlendirmeye yardımcı oluyor. Yoğurt ya da süt ürünlerinden en az 2 porsiyon tüketilmelidir. 

Yer fıstığı

Nisain, bakımından zengin olan yer fıstığı beyin sağlığının korunmasına yardımcı oluyor. Sinir sisteminin sağlıklı çalışmasına katkıda bulunuyor. Alzheimer riskinide ortadan kaldırıyor. 

Yorum Yap