Loading

Kaliteli uyku için 8 altın öneri

Yaşamımız süresince hayati anlamda önem taşıyan bazı olmazsa olmazlar vardır.Bunların en başında uyku gelir.Sağlıklı bir beden ve ruh sağlığı için gece alınan uyku oldukça önemlidir.Peki daha iyi bir uyku ve uykuya dalmak nasıl kolaylaştırılır sizler için derledik gelin hep birlikte göz atalım.

 

 

1-Kafein alımını azaltın

Uykuya dalmadan önce tüketilen kafein içerici içecekler uyarıcı etkileri sebebi ile uzun süre uykunuzun gelmemesine ve rahat uykuya dalamamanıza neden olurlar.Kahveyi tamamen unutmayın fakat miktarına  ve tükettiğiniz saatlere dikkat edin.

2-Fazla sıvı tüketmeyin

Geceleri sık sık uyanıp tuvalet ihtiyacı hissediyorsanız yatmadan önce olduğundan fazla sıvı tüketiyor
olabilirsiniz.Sıvıya duyarlı bir bünyeniz varsa uyumadan bir kaç saat önce sıvı alımını kesin.
 

3-Egzersiz saatlerinizi kontrol altına alın

Yoğun yapılmış bir antreman ardında vücudumuzun kendisini sakinleştirmesi ortalama 2-3 saati bulabiliyor.Yükselen nabzın düşmesi ve rahatlamak için uykuya gitmeden en az 4-5 saat öncesinden antremanlarınızı tamamlayın.
 

4-Teknolojik cihazlardan uzak durun

Tablet,telefon,televizyon gibi cihazların yaydığı radyasyon ve mavi ışık etkisi uyku hormonu olan melatonin’in salgılanmasına engel olur.Uykuya dalmadan önce bulunduğunuz ortamda teklonojik cihazlar olmamasına dikkat edin.

5-Odanızı havalandırın

Uyuyacağınız odanın normalden sıcak olması size daha iyi bir uyku sağlamak yerine vücut ısı dengenizi bozar.Dolayısı ile uykuya dalmakta zorluk çekersiniz.Yatmadan 1 saat önce odanızı havalandırıp serin bir ortam sağlamak gevşemenize yardımcı olacaktır.
 

6-Ilık bir duş alın

Uyku öncesi alınan ılık bir duş sizi rahatlatacak ve uyku geçişine daha rahat geçmenize yardımcı olacaktır.Rahatlatıcı aromaları olan bazı duş jellerinin bu esnada payı oldukça  büyük. Yılang yılang,lavanta,limon ağacı gibi esanslar gevşemeniz için biçilmez birer kaftan.
 

7-Bitki çayları

Rezene,lavanta,papatya,melisa gibi bitkilerin uykuya dalmayı kolaylaştırdığı kanıtlanmış birer gerçek.Yatağa gitmeden 1 saat kadar önce bu bitkileri içeren uyku çaylarını tüketebilirsiniz.

8-Ametist mucizesi

Bir çok konuda bizlere yardımı dokunan doğal Ametist taşlarının iyi bir uyku için de payı oldukça büyük.Yastığınızın altına bir parça Ametist taşı koymak rahat ve derin bir uyku çekmeniz de size yardımcı olacaktır.