Kestane tam bir C vitamini deposu

Kestane tam bir C vitamini deposu

Kestane, kış mevsiminin geleneksek ve vazgeçilmez yiyeceğidir. Peki, bu kadar sevilen kestanenin sağlığa faydalarını biliyor musunuz? Beslenme ve Diyet Uzmanı Güzin Çaltı Yener, hem kestanenin yararlarını anlattı hem de en sağlıklı nasıl pişirileceğinden

A+A-

Latincesi "castanea sativa" olan kestane kış meyvelerinden biri olarak tanımlanmakla birlikte esasında bol lifli bol karbonhidratlı bir tohumdur. Eski zamanlardan beri beslenmemizde önemli bir yer tutan kestanenin Türk kültüründeki yeri ise apayrıdır. Özellikle soğuk kış akşamlarının vazgeçilmez eğlenceli atıştırmalığı olan bu tohumlar aynı zamanda yemeklerde nişastalı yapısından dolayı lezzet verici ve kıvam arttırıcı olarak yine; kestane şekeri, kestane püresi, kestane ezmesi gibi tatlı formlarıyla da bizlere lezzetli alternatifler olarak sunulabilmektedir.

Vitamin zengini: Kestane diğer sert kabuklu yemişlerin aksine vitamin ve mineral oranının da yüksek olmasıyla ön plana çıkmaktadır. C vitamini kaynağı: Aynı zamanda yağ oranı düşük olan kestane, başta nişasta ve çeşitli şekerler olmak üzere iyi kalitede sindirilebilen lifler,B1, B2 ve C vitaminlerini de bol miktarda içermektedir. Kansere karşı koruyucu: Güçlü bir antioksidan olan kestane, içerdiği flavanoidler sayesinde zararlı serbest radikallere karşı koruma sağlayarak kansere karşı da koruyucu etki göstermektedir.
 

Bu haber toplam 155 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.