Loading

Kış aylarında dikkat edilmesi gereken gıdalar

Kış geldi kapıya dayandı ve evde geçirdiğimiz vakit otomatikman artmaya başladı.Evde geçirilen zamanlarda kış aylarına özel tükettiğimiz lezzetli,faydalı fakat fazla tüketildiğinde metabolizmaya olumsuz yönde etkileri olabilecek bazı gıda ögelerini sizler için araştırdık…

1-Boza

Mayalanması sırasından ürettiği laktik asit sayesinde hazmı kolaylaştırıcı etkisi olan salep aynı zamanda içerisinde bulunan aktif mayalar sayesinde probiyotik özellik taşımaktadır.Adeta boza ile kardeş olan leblebi ise lezzete lezzet katan son unsur.Fakat faydalarının yanı sıra aşırı tüketimde ciddi kilo alımlarına sebebiyet verebilen bozanın ufak bir bardağında yaklaşık 350-400 kalori üzerine serptiğiniz leblebilerin ise ekmek ile aynı kaloriyi taşıdığını unutmamanız lazım.
 

2-Kestane

Kış aylarında sokaklarda olsun evinizde bir soba başında veya şöminede olsun en sevilen vazgeçilmeyen kokulardan ve tatlardan birisidir kestane.Lif içeriği sayesinde bağırsak hareketlerini düzenlemeye yardımcı olan kestane aynı zamanda karbonhidrat kaynağı olduğu için ekmek ile eş değer sayılabilir.Yaklaşık 4-5 adet kestane 1 dilim ekmeğe eşit sayılır.Haftada bir veya iki gün ara öğün olarak ekmek yerine tüketeceğiniz bir kaç adet kestane fazlaya kaçmadığınız sürece tehlike arz etmemektedir.

 

3-Salep

Soğuk kış günlerinin vazgeçilmez içeceklerinden birisi olan salep oldukça hafif ve lezzetli bir içime sahiptir.Orkide çiçeklerinin köklerinden elde edilen toz süt ile harmanlandıktan sonra salep haline gelir,üzerine dökeceğiniz bir kaç tutan tarçın ise lezzete verilen son nokta.Salep faydaları yanı sıra içerisinde bulunan şeker yüzünden fazla tüketim yapıldığında kilo almanıza ve vücut yağ oranınızın artmasına sebep olur.1 bardak salep içerisinde,yaklaşık 200 kalori olduğunu düşünürsek fazla tüketildiğinde kilo almanız kaçınılmaz hale geliyor.