Loading

Mandalina’nın Bilinmeyen O Faydaları…

Sonbaharın kendisine özel aromasıyla öne çıkan meyvelerinden mandalina tezgahlarda yerini almaya başladı. Turunçgillerin en önemli meyvesi olan, soğuk algınlığına iyi gelen mandalinayı yakından tanıyalım. 

Bağışıklığınızı Güçlendirin

Stres ve kötü beslenme gibi etkenler kişinin bağışıklık sisteminin zayıflamasına ve birçok hastalığa kolayca zemin hazırlayabiliyor. Mandalina antiinflamatuar A ve C vitamini içeriği sayesinde bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Hastalık riskini en aza indiriyor. 

Kanserden Korunmaya Katkı Sağlıyor

Mandalina hücresel hasar sürecini baskılayarak kanserden korunmaya katkı sağlıyor. Mandalinanın içerisindeki Fito kimyasallar vücutta anti kanserojen rol oynuyor. Bu hücreler normal hücrelerin kanserleşmesini ve tümörlerin büyümesini engellemeye yardımcı oluyor. 

Kan Şekeri Düzenini Sağlıyor

Mandalina oldukça düşük glisemik indekse sahip. 1 porsiyon mandalina kan şekerini aniden yükseltmiyor, içerisinde bulunan meyve şekeri yavaş yavaş karışıyor. Fazla kan şekerinin yükselmesini önlemek için fazla yememek gerekiyor. Posası ile yemekte oldukça faydalı.

Tansiyonu Düzenliyor

Mandalina yüksek potasyum ve düşük sodyum içermesiyle onu anti – hipertansif yapar. Hipertansiyon, yüksek sodyum alımıyla ilişkilidir. Potasyum sodyum ile çalışır ve tansiyonun dengelenmesinde yardımcı olur. Tuz içeren bir öğünü potasyumdan zengin sebze ve meyvelerle dengelemek tansiyonun düzenlenmesine yardımcı olur. 

Göz Sağlığını Koruyor

Göz sağlığını korumak ve iyi bir görüş için karotenoid içeren besinlerin tüketimi oldukça önemli. Mandalina karotenoid ve A vitamini içeriği sayesinde sarı nokta hastalığından korunmaya destek oluyor. Gözdeki basıncı azaltarak glokomdan korunmaya katkı sağlıyor. 

Yorum Yap