Loading

Oruç Tutarken Diyet Yapmayın!

Oruç tutarken diyet yapmak sağlığı tehdit ediyor. Oruç ile diyeti birlikte yürütmek metabolizmayı yıpratmaktadır. Türkiye’de yaklaşık 16 saatlik oruç tutma süresi var. Bu süreç içerisinde oruç ile diyet yapmak metabolik yıkımı ortaya çıkartır. 

Ramazan ayı, yaz aylarına denk geldiği için metabolizmada ısıya ve günlük aktiviteye bağlı olarak su kaybına neden olmaktadır. Bu nedenle çok tuzlu gıdalardan uzak durulmalıdır. Bu gıdalar vücudun su ihtiyacını artırmaktadır. Gün içinde ter ile beraber kaybedilen tuzun gıdaların tuzu ile geri alınması, metabolizma için yeterli olacaktır. Oruç esnasında mide ve bağırsak sistemi ağırlaştığından dolayı; bu sisteme yağlı, baharatlı ve sindirimi hızlı olan besinlerin birdenbire alınması sağlıksızdır. Olabildiğince sulu gıdalar, sebze ve meyve tüketilmelidir. Aşırı şekerli gıdalardan uzak durulmalıdır, çünkü bu gıdalar, insülin salınımını yükselterek metabolik olarak bünyeyi zorlamaya neden olabilir. Su tüketimini artırmak çok önemlidir. Böylece oruç daha sağlıklı ve daha dayanıklı bir şekilde dengeye oturacaktır. 

Yorum Yap