Loading

Oruç Tutmak Metabolizma Sağlığını Olumlu Etkiliyor

Ramazan ayı gelmişken, oruç tutmak manevi olarak arındırırken beslenme alışkanlıklarında değiştiriyor. Uzun saatler vücudun aç kalması midenin dinlenmesinide sağlıyor. Herhangi bir kronik hastalığı bulunmayan kişilerin oruç tutması, beslenme tarzını yenilemek için fırsat olabiliyor. 

Sindirim sistemi vücudun en çok enerji tükettiği sistemlerden birisidir. Enerjiyi tüketirken beyine, bağışıklık sistemine, kaslara ve diğer bütün organlara enerji harcayan olarak bu işi yapmaktadır. Oruç tutulacak 16 saat boyunca sindirim sistemini uyarmamak, sindirim sisteminin yeterli enerjiyi almasını ve sindirim sisteminde görevli organların dinlemesini sağlamaktadır. Bu sayede vücut dinlenme fırsatı bularak, toparlanır ve daha iyi çalışır. Elbette bu durum kronik bir hastalığı olmayanlar için geçerli bir durumdur. 

Bu Öneriler Bağırsak Sağlığınızı Koruyor

Tahıllar özellikle iftarda tercih edilmemelidir. Buğdaylar, siyez buğdayı, tam tahıllar, kinoa, karabuğday, gibi bakliyatlar tercih edilmelidir. Tüketilen gıdalar iyice çiğnenmeli ve bol sıvı ile birlikte yavaş bir şekilde tüketilmelidir. Yumurta kaliteli bir protein kaynağıdır ve kolay bir şekilde sindirilir. Sahurda bir adet yumurta tüketilmesi mide sağlığı içinde önerilir. İnilin içeren besinler ise prebiyotikten zengin besinlerdir. İnilin içeren soğan, sarımsak, pancar, kuşkonmaz ve enginar bol bol tüketilmelidir. 

Eğer kişinin sindirim problemi varsa eğer, ev yapımı elma sirkesinden faydalanabilir. Süt ve süt ürünlerine daha fazla yer verilmelidir. 

Yorum Yap