Loading

Sağlımız İçin En Kolay 6 Alışkanlık

Su içmek,
Klişe bir bilgiyle başlayalım, günde 8 bardak yani 2-2,5L su içmek. Su içmenin vücudumuza sayısız yararı olduğunu hepimiz biliyoruz. Su içmek saç ve cilt problemlerini önler, ödem atmaya yardımcı olur ve kilo vermede büyük rol oynar. Ancak çay ve kahve gibi içecekler günlük sıvı miktarımızı karşılamaz. Eğer su içmeyi sevmiyorsanız içine salatalık, limon dilimleri veya nane koyarak tatlandırabilirsiniz!

Bilinçli Yemek Yemek;
İş yemek yemeye gelince kimse kimseye karışamaz. Ancak bu adım bir meydan okuma. Son derece basit gözükse de, hiç bir şekilde kolay olduğunu düşünmüyorum. Yapacağınız tek şey, hiç bir şey yapmamak! Telefon, televizyon hiç biriyle ilgilenmeden sadece yemeğe odaklanmanız. Bir yemeğe dikkatinizi verdiğinizde, sadece yemeği değil, yemeğin her aşamasının değiştiğini hissedeceksiniz. Öncelikle daha çok tat alacaksınız, yemek tatmin edici bir hale gelecek, sevdiğiniz ve sevmediğiniz yemekleri ayırt edeceksiniz ayrıca aşırı yemeyi bırakıp porsiyon kontrolü yapabileceksiniz!

Ekran Başından Ayrılın;
Eğer masa başı bir işiniz varsa veya sürekli ekrana bakıyorsanız 1 saatte bir ekrandan uzaklaşın 5 dakika gözlerinizi dinlendirin, boynunuzu ve bacaklarınızı esnetin. Bugünlerde çoğu kişi yatmadan önce eline telefonu alıp maillerini, sosyal medyasını kontrol etmeden uyumuyor. Sadece gün içinde değil, yatmadan önce de 1 saat boyunca ekrandan uzak kalmalıyız. Bu sayede uykunuzun kalitesini arttırabilir sabahları daha dinç kalkabilirsiniz.

Temiz Hava Alın;
Bütün gün ofiste veya evde içeri de kalmak bizi sıkkın, yorgun hale getirebilir. Her gün dışarı çıkıp temiz hava almanın çok farklı ve kolay yolları vardır. Sabah koşusu gün içinde daha enerjik hissetmenizi sağlayabilir ancak sabah vaktim yok diyorsanız öğle yemeğinizi dışarıda arkadaşlarınızla yeni yerler keşfederek yiyebilirsiniz. Evcil hayvanınızı yürüyüşe çıkarmak, bisiklet binmek gibi daha bir çok seçenek var ama bazen sadece kendinizle baş başa kalmak için de dışarı çıkıp temiz hava alabilirsiniz.

10,000 Adım Atın;
 
Akşam üstü iş çıkışı saatlerinde parklarda, sahillerde insanların arttığını, bileklerindeki veya telefonlarındaki adım sayara bakarak yürüdüklerini görebiliriz. Yürüyüşün pek çok sağlık sorununa yararı var. Ortalama bir insan günde 3 bin adım atıyor. Kısa mesafeleri değerlendirerek adım sayınızı arttırabilirsiniz, asansör yerine merdivenleri tercih ederek günlük yaşamınıza hareket katabilirsiniz. Kabul etmek gerekir ki günlük şartlar altında 10.000 adıma ulaşmak zor.

Her gün Meyve Sebze Tüketin;
Meyve ve sebze her ne kadar günlük doğal mineral ve vitamin ihtiyacımızı karşılıyor olsa da her insanın tüketmesi gereken porsiyon miktarı farklıdır. Sağlık sorunu bulunmayan boy-kütle endeksi normal bir bireyin günde 3-6 porsiyon meyve tüketmesi gerekir. Ancak meyveyi fazla tükettiğiniz zaman vücudunuz bunu karbonhidrat olarak alıp, yağa dönüştürecek size de kilo olarak geri gönderecektir.En güçlün antioksidan olan sebzeden günde 5 porsiyon yiyin, ayrıca düşük kalorili ve yüksek lifli oldukları için kilo kontrolünde yardımcı olurlar. Son olarak konservelerden yapılmış yiyeceklerden uzak durmanızı tavsiye ediyorum, yüksek oranda tuz içerdikleri için sağlıklı bir seçenek oldukları söylenemez.