Loading

Şeker bağımlılığından kurtulmanın yolları nelerdir?

Şeker bağımlılığı vücudumuza en büyük tahribatları veren unsurların başında gelmektedir. Kronik yorgunluk, migren,bilinç bulanıklığı,irade zayıflaması gibi bir çok rahatsızlığa neden olan şeker,ilk etapta vücuda girdiğinde sahte bir enerji hissettirip sonrasında ciddi ölçüde bir yorgunluğa sebep olur.

Peki şeker bağımlılığından kurtulmanın yolları neler?

Öncelikle şunu bilmeliyiz ki, hangi bağımlılıktan kurtulmayı istersek isteyelim net bir karar verip bunu uygulamaya geçirme konusunda kararlı olmalıyız. Bu karar ile beraber isteklerinizin yerine muadiller koyarak tatlı ihtiyacınızı az da olsa giderme şansı yakalayabilirsiniz. Örneğin; çikolatalı tatlıları çok seviyorsanız ilave şekersiz kakao alternatifleri tatlı ihtiyacınızı gidermekte yardımcı olacaktır.

Şekeri bırakmak için destek önerileri;

Tatlı ihtiyacı duyduğunuz zaman,hurma, kuru erik, kuru kayısı gibi gıdaları tüketin.

Gün içerisinde içtiğiniz suyun içerisine bir tutam kadar himalaya tuzu ekleyin.

Yemek öğünlerinizin ardından, tarçınlı su veya bitki çayı tüketin.

Yemeklerden hemen sonra tatlı tüketmemeye özen gösterin.

Gece ihtiyacınız olan uykuyu uyumaya özen gösterin. Uykusuz kaldığınızda vücut enerji ihtiyacı duyduğun için tatlı yemeye yönelme durumunda artış söz konusudur.

Akşam saatlerinde metabolizma sabah saatlerine göre daha yavaş olduğu için,akşam 17.00 den sonra tatlı tüketmemeye özen gösterin.

Stres oranı arttıkça tatlı ataklarınız otomatikman artacaktır, mümkün olduğu kadar stresden uzak durmaya çalışın. 

Düzenli olarak kefir, ev yoğurdu, tarhana ve turşu tüketin. Bu gıdalarda serotonin değeri yüksek olduğu için şeker isteğinizi azaltma konusunda size yardımcı olacaklardır.

Yorum Yap