Loading

SEVGİLİLER GÜNÜ DİYETİ

Sevgililer gününün ortaya çıkışı Roma imparatorluğu zamanına dayanır. Romalı genç kızlar isimlerini bir kağıda yazıp bir kavanoza koyar, genç Romalı erkekler ise kavanozdan kağıt çekerek üzerinde hangi kızın ismi yazıyorsa o kızla bayram eğlenceleri boyunca birlikte vakit geçirirlerdi. Bu birliktelikler sayesinde birbirine aşık olan gençler, genellikle evlenirlerdi.

Dönemin İmparatoru 2. Claudius ordusunda savaşacak asker olmamasının sebebinin, Romalı erkeklerin eşlerini ve sevgililerini bırakmak istememeleri olduğunu düşünüyordu. Bunun çözümünün Roma’daki tüm düğünleri yasaklamak olduğunu düşündü. Claudius ‘un hükümdarlığı zamanında Roma’da yaşayan bir papaz olan Aziz Valentine yasağa rağmen çiftleri gizlice evlendirmeye devam etti. Çünkü evlenmenin Tanrının insan için planladığı şeylerden biri ve ayrıca dünyanın amacı olduğuna inanıyordu. Claudius bunu fark ettiğinde Valentine’yi hapse attı ve sonra ölüme mahkum etti. Hapiste, Valentine gardiyanın kızına aşık oldu ve 14 şubatta idama götürülürken kıza ‘Senin Valentine’ in’ imzalı bir aşk mektubu gönderdi. Günümüzde sevgililer gününde insanların birbirine kart göndermesinin kökeni buradan gelmektedir.Dünyada birçok yerde 14 şubat günü çiftler sevgililer gününü kutlamaktadır.

Diğer pek çok kutlamada olduğu gibi sevgililer günü kutlamaları da yeme içme ile bağdaştırılmaktadır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta kutlama sırasındaki tüketimin yüksek enerji içeren nispeten sağlıksız bir örüntüde olmaması gerektiğidir.

Peki sağlıklı bir sevgililer günü kutlaması nasıl olmalıdır?

  • Güne sevgiliniz ile uzun romantik bir yürüyüşe çıkarak başlayabilir, gün içerisinde tüketilebilecek yüksek enerjinin harcanmasına katkıda bulunabilirsiniz.
  • Gün içerisinde besin alımını ‘hafif’ tutarak akşama hazırlıklı olabilirsiniz. Süt ve yulaf karışımı ile veya ‘Aşk Smoothie’ ile kahvaltı yaparak güne başlayıp devamında ara öğünler ile günü geçirebilirsiniz.
  • Kutlama yemeğinizi evde hazırlayarak sağlıklı pişirme yöntemleri (ızgara, fırında pişirme) kullanabilir, yemeklerin içeriğinden emin olabilirsiniz.
  • Yemeğinizi dışarıda yemeği tercih edecekseniz sebze içeriği yüksek, kızartma ve yağlı ürünler içermeyen hafif bir ordövr tabağı ile başlayıp buharda pişmiş sebzeler ile desteklenmiş ızgara et/balık tüketebilirsiniz. 
  • Yemeğinizi küçük parçalar halinde, uzun sürede tüketmeye özen göstermelisiniz. Bu sayede yüksek miktardaki besin alımının önüne geçeceksiniz.
  • Alkol tüketimi olacaksa porsiyon kontrolü de oldukça önemli. 1-2 kadehi geçmeyen beyaz ya da kırmızı şarap tercih edebilirsiniz.
  • Tatlı olarak ağır hamur tatlıları yerine meyve tatlıları veya sütlü tatlılar gibi hafif tatlıları tercih edebilirsiniz. Meyvelerin üzerinde eritilmiş bitter çikolata ise harika bir tercih olacaktır!
  • Gün içerisinde su içmeyi unutmayın. Ayrıca alkol vücutta su tutacağından eğer alkol tükettiyseniz sonraki gün de bol su içerek dengelemelisiniz.

Detaylar

  • Hazırlanma Süresi 35-45 dk.
  • Mutfak: Dünya Mutfağı
  • Kaç Kişilik 2

Malzemeler

  • • 1 orta boy kırmızı pancar (tercihen önceden haşlanmış)
  • • 1 tatlı kaşığı taze sıkılmış limon suyu
  • • 1 çay bardağı böğürtlen
  • • 4 yemek kaşığı yoğurt
  • • 1/4 demet maydanoz
  • • 1 küçük boy taze zencefil (10 gram)

Nasıl Yapılır?

  • 1
    Tercihen önceden haşladığınız kırmızı pancarların kabuklarını ovarak çıkartın ya da incecik soyun. Küçük parçalar halinde doğrayın.
  • 2
    Bol suda yıkadığınız böğürtlenleri ekleyin. Yoğurdun suyunu süzün. 3. Kabuğunu ince bir şekilde soyduğunuz taze zencefili küçük parçalar halinde kesin. Maydanoz yapraklarını tek tek ayıklayın.
  • 3
    Yoğurt, maydanoz yaprakları, limon suyu, kırmızı pancar, çilek ve zencefil parçalarını blender kabına alın.
  • 4
    Tüm malzemeyi sıvı hale gelip pütürsüz bir hal alana kadar blenderda çektirin. Bekletmeden tüketin.

Yorum Yap