Loading

Yaz Aylarında Dikkat!

Yaz mevsiminin kendini hissettirmesi ile birlikte beslenme alışkanlıklarımızı değiştirmekte fayda var. Az yağlı sebze yemeklerine bir öğünde yer verilmelidir. 

Artan hava sıcaklıkları ise beraberinde birçok hastalığıda getirmektedir. Hastalıklardan korunmak için günde 2- 2,5 litre su tüketilmelidir. Aşırı yağlı yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Kızartmalar, bol yağlı yiyecekler yerine yaz aylarında daha hafif besinler tüketmeliyiz. Az yağlı besinleri ise mutlaka bir öğün yer verilmelidir.

Yemeklerde margarin, tereyağı gibi doyum yağlar kullanmak yerine, zeytinyağı kullanılması faydalıdır. Yapılan hataların başında ise şekerli içecek tüketimi gelmektedir. Şekerli içecek tükettiğimizde iyi hissetmemizi sağlarken uzun sürede yaşanan susuzluk ve açlık duygusu kaçınılmazdır. Şekerli içecekler yerine ayran, maden suyu, evde yapılmış şekersiz komposto gibi besinler tüketmeliyiz. 

Yorum Yap