Loading

Yaz Aylarında Sağlıklı Beslenmenin Önemli Püf Noktaları

Yaz aylarında beslenmenizde belirli değişiklikler yapmanız sağlığınız açısından büyük önem taşıyor. Sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak artan vücut ısısı metabolizmayı yavaşlatırken sıvı kaybıda birtakım sağlık problemlerini beraberinde getiriyor. Sıcaklıkların etkisiyle artan terleme ile birlikte sodyum, klor, potasyum gibi mineral ve elektrolitleri yerine geri koymamız gerektiğini vurgulayan uzmanlar hergün 2 bardak maden suyu içerisine bir dilim limon atıp serin serin içmenizi; yemeklerde mutlaka su deposu olan yaz meyvelerinden tüketmeyi öneriyor. 

Sabah Kahvaltısı Altın Öğün

Uyandıktan sonraki ilk saatler içinde bireyler yiyip içip mutlaka kahvaltı yapmanız gerekiyor. Aksi takdirde kan şekeri oldukça düşer ve gün boyunca sürekli tatlı, şekerli bireyler yeme isteği duyarız. Kahvaltıyı atlatmak yağlı ve karbonhidrat ağırlıklı kahvaltı yapmak, yaz sıcağında metabolizmayı yorar, dikkat eksikliği, halsizlik ve baş ağrısı gibi sorunları beraberinde getirir. 

Yağlı Besinlerden Uzak Durun

Vücudumuzun sıcak yaz günlerinde de besinlere ihtiyacı var. Günlük hayatımızı devam ettirebilmek için yeteri kadar protein, karbonhidrat ve vitamini aynı şekilde almaya devam etmemiz gerekli. Ancak yaz aylarında yağlı besinlerden olabildiğince uzak olmakta fayda var. Eğer metabolizmayı hızlandıracak egzersizler yapmıyorsanız yağlı besinler tüketmek sizi sıkıntıya sokacaktır. Özellikle öğlen ve akşam yemeklerini yağsız haşlama, sulu ya da ızgara yemeklerle donatın. Sık aralarla azar azar yemeye özen gösterin. Geç saatte yemek yediğiniz takdirde 2-3 saat geçmeden yatmamaya dikkat edin. 

Susamayı Beklemeden Su Tüketin

Diğer mevsimlerde de bol bol su içmeyi öneriyoruz fakat sıcak yaz günlerinde terleme ile kaybedilen su miktarı arttığından tüketmemiz gereken suyu da artırmamız gerekli. Vücudumuz terleyerek sıcağa karşı ısı dengemizi korumaya çalışır. Ancak sıcakla beraber nem de artınca bu iş daha zor hale gelebilir. 

Elektrolit ve Mineral Kaybını Mutlaka Dengeleyin

Sıvı ile beraber kaybedilen sodyum, klor, potasyum gibi mineralleri yerine koymamız gerekiyor. Bunun içinde hergün 2 maden suyu içine bir dilim limonatıp serin serin içmenizi; yemeklerde ve ara öğünlerde mineral deposu olan yeşil yapraklı taze sebzelerden v su deposu yaz meyvelerden mutlaka yemelisiniz. 

Saat 12 ile 15 Arasında Direkt Güneş Işığına Maruz Kalmayın

Günün en sıcak saatleri olan 12:00 – 15:00 saatleri arasında mümkün olduğunca dışarıda, direkt güneş altında olmamaya özen gösterin. Yürüyüş bile olsa bu saatlerde kesinlikle egzersiz yapmayın. 

Yorum Yap