Loading

Yazın Terleme Kabusuna Karşı Alabileceğiniz Önlemler

Terleme vücut ısısını ayarlayan önemli bir mekanizma olsa da özellikle yaz aylarında bu durum kabusa dönüşüyor. Kıyafetlerin ıslak ve rahatsız edici görünmesine yol açıyor. Koku ve mantar gibi dermatolojik şikayetlere neden olabiliyor. 

Çevre ısısından aktiviteye, psikolojik nedenlerden dolayı bazı hastalıklara hatta fazla kiloya ve birçok hastalığa neden olabiliyor. Herhangi bir hastalığa ya da ilaç kullanımına bağlı bir terleme yoksa bu durumun önüne geçilebiliyor.

Açık Renkli ve Pamuklu Giysiler Giyin

Yaz günlerinde açık renk giysiler tercih etmek güneşin etkisi en aza indiren etkenlerin başında geliyor. Vücudunuzu saran kıyafetlerden ve sentetik oranı yüksek kıyafetlerden kaçının. Terinizi alabilecek pamuklu kumaşlar ve geniş dokulu kıyafetler tercih edin. 

Bol Su İçin

Bol sıvı tüketimi terlemeyi artırmıyor. Su vücut sıcaklığını dengede tutmayı sağlıyor. Terleme yoğun olduğunda, vücudumuzda tuz kaybı da gerçekleşiyor. Bu nedenle sodyum düzeyini sağlığa uygun aralıkta tutmak için, çok su tüketmenin yanı sıra maden suyu da tüketmelisiniz. 

Kafein ve Alkol Tüketmeyin

Fazla miktarda kahve ve çay içmek, alkol tüketmek terlemeyi tetiklediği gibi su kaybını artırdığı için kafeinli içecek ve alkollerden uzak durun. 

Tükettiğiniz Besinlere Dikkat Edin

Çok sıcak, baharatlı ve yağlı gıdalar ile soğan ve sarımsak da terlemeyi artırdığından tüketirken dikkatli olmalısınız. Fast food ve ağır gıdalar yerine daha hafif ve sade yiyecekleri tüketmelisiniz. 

Adaçayı İçin

Adaçayı ve domates suyuda ter bezlerinin etkinliğini azaltan içecekler arasında yer aldığından aşırıya kaçmadan besinleri tüketebilirsiniz. 

Fazla Kilolarınızdan Kurtulun

Fazla kilolar terlemeye yol açan başlıca etkenlerden birisi. Sağlığınızı korumak hem de terlemeyi azaltmak için sağlıklı bir diyetle fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz. 

Hijyeninize Dikkat Etmelisiniz

Günde en az bir kere banyo yapın. Banyodan çıkınca iyice kurulanıp terleme önleyici ürünler kullanabilirsiniz. Her banyodan sonra mutlaka çamaşırlarınızı ve giysilerinizi değiştirmelisiniz. 

Bulunduğunuz Ortamı Havalandırın

Bulunduğunuz ortamı, evinizi ve ofisinizi gün içerisinde sık sık havalandırın. Hava sirkülasyonunu sağlamak bir nebze de olsa terlemeyi azaltıyor.

Aşırı Hareketten Kaçının

Fiziksel aktivite gerektiren işler terlemeyi artırdığından fazla hareketten kaçınmalısınız. Güneş ışınlarının dik geldiği öğle saatlerinde mecbur kalmadıkça dışarı çıkmayın. İşiniz gereği sürekli dışarda ve güneş ışığı altında bulunmanız gerekiyorsa, uygun zamanlarda ara vererek dinlenmeye çalışın. 

Sıcak Su ile Duş Almayın

Sıcak su ile duş almak vücut ısısını yükseltiyor. Sıcak su ile duş almak fazla terlemeyede neden olabiliyor. Vücut ısısını dengede tutmak için mümkün olduğunca ılık veya soğuk su ile duş alın. 

Yorum Yap