Loading

Yürüyüş yapmanın faydaları

Düzenli yürüyüş yapmanın hem zihinsel hem de bedensel olarak ruhunuza birçok faydası vardır.Özellikle açık havada yapılan yürüyüşler bir çok açıdan kendinizi iyi hissetmenize sebep olacaktır.

Sindirime iyi gelir

Güzel bir akşam yemeğinden sonra yürüyüşe çıkmak sindirimi kolaylaştırır. Ayrıca bazı araştırmalara göre yemek üzerine yapılan yürüyüş kan şekerini düzenler, kalp-damar hastalıkları riskini düşürür.

Vücudunuzdaki gerilim azalır

Yürüyüşle birlikte kaslarınız ısınmaya ve esnemeye başlar. Eğer masa başında çalışıyorsanız gün aşırı ufak bir yürüyüşle kaslarınızı esneterek vücudunuz üzerinde biriken gerginliği atabilirsiniz.

Daha iyi bir uyku

Uyumakta zorluk mu çekiyorsunuz? Yatmadan önce yürüyüşe çıkın. Birçok araştırmaya göre, yürüyüş yapmak vücudunuzdaki doğal uyku hormonu melatonin salgılanmasını arttırır, mışıl mışıl bir uykuya dalarsınız.

Kalbinizi güçlendirir

Yürüyüş yapmak kalbinizi güçlendirmenin en kolay yoludur. Kalp ritminizi ve kan akışınızı hızlandırır, organlara daha fazla oksijen taşır.

Yağ yakarsınız

Düzenli yürüyüş yapmak metabolizmanızı ve kalp atışınızı hızlandırarak yağ yakmanızı kolaylaştırır. Özellikle göbek bölgesinde yağlanmayı azaltmak istiyorsanız tükettiğiniz kaloriden daha fazlasını yürüyüş esnasında yakmalısınız.

Yorum Yap